۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳

نجفلو:

تور یک روزه زنجان-گنبدسلطانیه-معبد داش کسن برگزار شد

تور یک روزه زنجان-گنبدسلطانیه-معبد داش کسن برگزار شد

زنجان - خبرگزاری مهر: مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان از برگزاری تور یک روزه زنجان-گنبدسلطانیه-معبد داش کسن خبر داد و گفت: در دومین روز از فروردین 92، تور یک روزۀ زنجان-سلطانیه-داش کسن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نجفلو افزود: این تور که در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد که به صورت رایگان انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: استقبال از این تور منجر به برگزاری نوبت دوم در عصر همان روز شد که از این تور، گردشگرانی از استانهای تهران-اصفهان-ادربیل و زنجان نیز استفاده کردند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان ادامه داد:قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل استان نیز جهت ارزیابی و بازدید از تاسیسات گردشگری با این گروه همراه شد.

هندوستان ایران پذیرای تور مسافران نوروزی

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان گفت: سوم فرودین ماه سالجاری تور گردشگری زنجان - طارم (هندوستان ایران)برگزار شد.

غلامرضا نجفلو گفت: به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نجان، در راستای معرفی پتانسیلهای گردشگری، جذب و توقف گردشگر در زنجان، همزمان با برگزاری جشنواره صدای بهار، تور یکروزه زنجان - طارم را برگزار کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، همزمان با اجرای این تور، گروه نوازندگی موسیقی عاشیقی و گروه نمایشهای آیینی این ستاد، باتفاق این تور در مناطق مختلف شهرستان طارم حضور یافته و به اجرای برنامه پرداختند.

نجفلو افزود: شرکت کنندگان در این تور ضمن بازدید از رودخانه خروشان قزل اوزن، مناظر و طبیعت بی نظیر شهرستان طارم(هندوستان ایران) از اجرای موسیقی آذری و عاشیقی-نمایش چومچه خاتون و تکم خوانی(نمایشهای آیینی نوروزی) استفاده کردند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان خاطر نشان کرد: گروه موسیقی و نمایش این ستاد در روستای قلعه شیت و شهر درّام نیز به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال کم نظیر مردم محلی مواجه شد.

اقامت بیش از 17 هزار مسافر در زنجان

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد سفرهای نوروزی استان زنجان، گفت: 17 هزار و 591 نفر مسافر از آغاز تعطیلات نوروزی در این استان اقامت یافته اند.

 نجفلو گفت: برای اقامت مسافران و گردشگران همه امکانات و تدابیر لازم لحاظ شده است.

وی یادآورشد: بیش از شش هزار گردشگر و مسافر از آثار تاریخی استان شامل: گنبد سلطانیه، موزه باستان شناسی مردان نمکی و موزه مردم شناسی رختشویخانه بازدید کردند.

نجفلو افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برنامه های مختلف فرهنگی از قبیل برگزاری جشنواره های صدای بهار و آش، اجرای موسیقی سنتی، عرضه محصولات هنرهای سنتی و صنایع دستی، را لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری تورهای گردشگری به مناطق مختلف استان از دیگر برنامه های این ستاد در ایام تعطیلات نوروزی می باشد که به تدریج و با توجه به برنامه ریزی ها انجام می شود.

نجفلو افزود: تور گردشگری زنجان به مقصد طارم نیز روز شنبه با حضور مسافران و گردشگران نوروزی برگزار می شود که تداوم این تورها نقش بسزایی در جذب و توسعه صنعت توریسم دارد.

کد خبر 2022317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha